بازاریابی شبکه ای چیست؟

1
0
215
بازاریابی شبکه ای

شاید تاکنون دیده باشید که موسساتی در سطح شهر با عنوان های بازاریابی شبکه ای در حال فعالیت هستند و یا تاکنون مشاهده کرده باشید که دوستان و اقوام شما در این موسسات در حال فعالیت هستند، در این جا ما قصد داریم تا بازریابی شبکه ای را به شما بیاموزیم البته در این مقاله سعی شده است تا وقت صرف آموزش گردد و از معرفی شرکت های اجتناب می شود.
بازاریابی شبکه ای یک روش نوین در تجارت اینترنتی می باشد به گونه ای که این روش از سال ها بیشتر در اروپا ، آمریکا و شرق آسیا شروع شده و هم اکنون نیز ادامه دارد. بازاریابی شبکه ای را نسل نو از بازاریابی می دانند و به آن بازار مدرن یا نتورک مارکتینگ نیز می گویند. ابتدا فرق بازار سنتی و نو را بازگو می کنیم تا بیشتر به این نوع بازاریابی پی ببرید.

نتورک مارکتینگ

بازاریابی سنتی و مدرن:

در بازریابی سنتی زمانی که یک شرکت محصولی را برای فروش به بازار ارسال می کند این محصول توسط چندین واسطه به دست فروشنده در مغازه های سطح شهر می رسد و سپس شما با خرید کالا به عنوان مصرف کننده معرفی می شود. در اینجا تا رسیدن کالا به فروشگاه چندین واسطه باعث می شوند تا سود از این محصول دریافت کنند که خوب طبیعی هست و پس از رسیدن نیز خود فروشگاه داران اقدام به دریافت سود بر روی محصول می کنند و قیمت محصول بالا می رود . اما در بازار مدرن واسطه های حذف شده اند و محصولی که دست شما می رسد یک محصول با قیمت نزدیک به واقعیت هست. در اینجا کارخانه محصول خود را به موسسات بازریابی شبکه ای می دهند و آن ها پس از بررسی تمامی مجوزات لازم محصول، آن را برای معرفی و فروش در ابتدا به بازاریان معرفی می کنند و سپس به واسطه بازریاب محصول را به مردم و یا فروشگاه سطح شهر معرفی و فروخته می شود. خوب حالا که با یک تعریف کلی از بازاریابی شبکه ای متوجه شدین با انواع روش های کسب درآمد بازاریاب در این موسسات آشنا خواهیم شد.

روش های کسب درآمد بازاریاب:

بازاریابان معمولا در این موسسات به دو روش کسب درآمد می کنند. نخست از فروش اجناس هست که به میزان فروش هر محصول درصدی را با عنوان پورسانت به آن ها داده می شود. مثلا فرض کنید شما یک میلیون تومان کالا خریداری کرده اید ولی 800 هزار تومان پرداخت می کنید، در این جا 200 هزار تومان پورسانت شما می باشد . اما نکته مهم شما باید ابتدا خودتان خرید نمایید و بعد به فروش بپردازید، البته چون این موسسات تقریبا همه نوع کالا دارند شما می توانید محصولات مایحتاج زندگی مثل چای ، برنج و غیره را تهیه کنید. بدین صورت علاوه بر خرید محصولات خانه از تخفیف ویژه ای هم برخوردار می شوید. البته اگه بتوانید این محصول را به دیگران نیز بفروشید مثل اقوام و دوستان می توانید درآمد خوبی داشته باشید. اما همه ی مردم شاید نتوانند بازاریاب خوبی باشند، شما به محض ورود به این موسسات طی دو هفته چندین کلاس آموزشی قرار می دهند تا شما را برای فروش یک محصول آماده کنند.

اما روش دوم کسب درآمد که بسیار پردرآمد تر از روش اول می باشد شاید به گونه ای روشی غیر ممکن بیاد و یا با ذهنیت بدی که مردم ما نسبت به شرکت های هرمی داشته اند یک خورده درک این موضوع برایشان سخت باشد. اما این روش به این گونه است شما با معرفی اشخاص به این کار باعث می شوید که یک نفر به بازریابی شبکه ای بپیوندد و از هر فروش محصول شما هم کسب درآمد کند. فرض کنید شما 1 نفر را به کار دعوت کرده اید وی در ماه اول یک میلیون تومان خرید انجام می دهد میزان دریافت پورسانت شما نیز بین 1.5 تا 3.5 درصد بسته به نوع شرکت بازریابی می باشد . یعنی از هر خرید وی این میزان به شما تعلق دارد . حالا این یک نفر معرفی شده توسط شما فرد دیگری را به کار معرفی می کند که در اصطلاح می شود نسل دوم شما بدین صورت با فروش آن فرد نیز درصد پورسانت نسل 2 به شما و فرد معرفی کننده وی که نسل 1 شما می باشد، تعلق می گیرد. این کار تا 7 نسل ادامه پیدا می کند. حالا یک خورده وسیع تر به این مسئله می نگریم.

من برای متوجه شدن شما از تصاویر استفاده می کنم.

network marketing

نکته مهم در این جا این است که هیچگونه فرقی نمی کند که نسل های شما چه تعداد عضو داشته باشند ولی از نسل 7 که بگذرد دیگر به شما پورسانتی داده نخواهد شد و تنها به همان 7 نسل اول شما پورسانت داده می شود.

فرق شرکت های بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی:

شاید ابتدا به این فکر باشید این کار همانند شرکت های هرمی می باشد. ظاهر ماجرا کاملا مشابه هم هستند ولی در باطن بسیار فرق می کند . شرکت های که دارای خدمات بازریابی شبکه ای هستند ایتدا کاملا قانونی در حال فعالیت هستند پیشنهاد می کنم حتما قبلا از ورود به این شرکت های از صحت قانونی بودن آن از وزارت اطلاعات ، نیروی انتظامی ، اصناف و مراجع دیگر استعلام بگرید . در آخرین آماری که من داشتم تنها 13 شرکت معتبر در این زمینه در حال فعالیت هستند. اما برگردیم به موضوع، در شرکت های هرمی تنها به ازای معرفی هر فرد به شما یک مبلغی میدن که البته قبلش هم شما باید یک مابلغی به عنوان های مختلف به شرکت بدین که بعدها باعث کلاه برداری میشه اما در بازریابی شبکه ای به میزان خرید اجناس به شما سود می دهند یعنی اگر شما یک میلیون نفر هم زیر مجموعه داشته باشید تنها با خرید کالا از طرف آن ها به شما پورسانت داده می شود. که این خود گواهی بر این  مسئله می باشد که این شرکت ها معمولا نمی توانند کلاه برداری باشند . همچنین این شرکت ها بر روی کالا خود یک درصد مشخصی را به عنوان پورسانت دهی مشخص کرده اند. فرض کنید یک شرکت 47 درصد برای هر محصول پورسانت در نظر گرفته حالا در نسل 7 شما یک نفر یک کالا خریداری می کند. قطعا تا این درصد به شما برسد باید به 6 نفر دیگر نیز 1.5 – 3 پورسانت پرداخت شود بدین صورت تا بالا شرکت باید به 7 نفر شرکت پورسانت پرداخت کند. با یک ضرب کوچیک می شود 21 درصد پورسانت باید تنها به بازاریابان سر دسته این فرد پرداخت شود ما بقعی نیز یک درصدی به خود فرد پرداخت می شود و یک درصدی هم شاید موسسات و نمایندگی ها بردارند.

در روزهای آتی بیشتر در رابطه با بازریابی شبکه ای خواهیم نوشت.

منبع: فقط پول

  • تلگرام

    کسب درآمد از تلگرام

    امروز میخواهیم برایتان آموزش کسب درآمد از تلگرام به روش مختلف را آموزش دهیم . در این پست ب…
  • کتاب

    کسب درآمد از فروش کتاب

    سلام به کاربران سایت فقط پول امروز با معرفی روش کسب درآمد جدید در خدمتتان هستیم . شما در ا…
  • کسب درآمد

    چرا باید از اینترنت درآمد کسب کنیم ؟

    سلام دوستان عزیز آیا می دانستید ثروتمند ترین فرد در دنیا از طریق کامپیوتر درآمد کسب کرده ا…
  • کتاب

    کسب درآمد از فروش کتاب

    سلام به کاربران سایت فقط پول امروز با معرفی روش کسب درآمد جدید در خدمتتان هستیم . شما در ا…
  • کسب درآمد از بنر

    کسب درآمد از هر کلیک در سایت

    با سلام خدمت شما بازدید کننده ی گرامی امروز میخواهم یک روش کسب درآمد جدید معرفی کنم که بیش…

یک نظر

  1. رژلب

    شهریور 2, 1395 در 6:26 ق.ظ

    خیلی خیلی جالب بود
    لطفا اگه میشه در این باره بیشتر توضیح بدید
    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هشت =

بررسی کنید

چگونه بیت کوین استخراج کنیم ؟

حتما با ارز رمز گزاری شده بیت کوین آشنایی دارید . امروز میخواهم شما را با استخراج بیت کوین…